Proces wytwarzania urządzenia jakim jest zwłaszcza duża waga kolejowa nie jest procesem ani łatwym ani także szybkim. Z jednej strony bowiem urządzenie tego typu musi a co najmniej powinno być w stanie wytrzymać wyjątkowo duży ciężar sięgający nierzadko nawet do kilkudziesięciu ton. W większości wypadków więc musi to być urządzenie adekwatnie trwałe i cechujące się świetnymi parametrami. Analogicznie rzecz się przedstawia z innego i bardzo podobnego rodzaju przedmiotem jakim jest waga samochodowa. Zarówno w jednym w jaki sposób i w drugim przypadku oba urządzenie wymagają dosyć szczegółowego zaprojektowania i wykorzystania jak najlepszych materiałów. Materiałów które będą w stanie sprostać różnego rodzaju zdarzeniom nieprzewidywalnym w trakcie rozpoczętego warzenia. Mając w ogromnej liczbie przypadków bardzo dużą wartość obciążenia własnego wszystkie wagi. Muszą spełniać ściśle określone kryteria. Właściwie każde z nich musi również spełnić bezdyskusyjne mniej lub bardziej określone kryteria ułatwiające używanie z tego rodzaju przedmiotów. Dlatego tez w ogromnej liczbie przypadków pewien mniej albo bardziej konkretny odcinek złożenia danego typu wagi sprawia, że są to częściej urządzenia nadzwyczaj kosztowne. Poza tym dochodzi w tym przypadku proces jakim jest legalizacja wag. Wyłącznie w ten sposób istnieje możliwość ponownego i sprawnego korzystania z wag znajdujących się w specjalnie wytworzonych w tym celu miejscach. Nieprosto bowiem sobie wyobrazić wykorzystanie z tych przedmiotów w jakimś słabo lub niekompletnie przygotowanym miejscu.
Więcej: naprawa wag samochodowych.